poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Pizza bianca

Piątek upłyną mi pod hasłem "odpalamy Vespę po zimie". Jak co roku miałam lekkiego pietra, czy pamiętam jak to się w ogóle jeździło? Wystarczyła chwila żeby przekonać się, że nadal wiem jak prowadzić mojego małe cudo :) W iście włoskim nastroju postanowiłam zaserwować Ł. na kolację pizzę bianca. Ten rodzaj pizzy charakteryzuje się brakiem sosu pomidorowego zamiast niego placki smaruje się np. oliwą z dodatkiem rozmarynu. Ja posiłkowałam się przepisem ze strony White Plate. Ciasto wyszło genialne, kitchenaid sprawdził się po raz kolejny :)

Składniki na 2 pizze:
ciasto:
250g mąki do pizzy
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
10g świeżych drożdży
około 70 ml wody
10 ml oliwy z oliwek

dodatki:
rozmaryn
bazylia
oliwa
sól gruboziarnista
pomidorki koktajlowe
mozzarella di bufala
parmezan




Przygotowanie:
Do dzieży miksera dodać wszystkie składniki i na wolnych obrotach wyrobić ciasto. Musi być gładkie i błyszczące, łatwo odchodzić od miski. Po wyrobieniu posmarować je oliwą i przykryć ściereczką. Pozostawić do wyrośnięcia na godzinę. W tym czasie rozgrzać piekarnik do temperatury 260 stopni C i włożyć do niego kamień do pizzy, który również trzeba rozgrzać. Po upływie godziny ciasto podzielić na dwie części i przygotować placki, delikatnie je rozwałkowując. Pierwszy placek posmarować oliwą roztartą z czosnkiem i rozmarynem. Posypać solą i położyć kilka kawałków mozzarelli. Drugi placek posmarować oliwą ułożyć na nim pomidorki, kawałki mozzarelli i porwane listki bazylii. Pizze piec około 5 minut. Po wyjęciu z pieca rozmarynowy placek posypać płatkami parmezanu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz